V&D SEO randvoorwaarden & webanalytics tagging

SITUATIE
VD.nl is in 2010 gestart met het implementeren van een nieuw PIM-systeem (Product Information Management). Alle producten, categorie├źn worden in dit systeem beheerd. De koppeling met de zoek- en navigatie-techniek zorgt voor de motor van de webshop. SearchFocus is betrokken bij de vertaling van de PIM naar een SEO-strategie en implementatie.
WERKZAAMHEDEN
De web analytics inrichting is beschreven om 1) de kanaalsturing en bijbehorende ROI te kunnen meten 2) permanent inzicht in salesfunnel te kunnen meten 3) hoe om te gaan met KPI’s die gezamenlijk gedefinieerd zijn.

De eerste fase bestond uit het coachen van de content- en online-marketing medewerkers op het gebied van SEO, waarbij antwoord ingegaan is op 1) SEO content strategie 2) SEO techniek 3) SEO linkstructuren.

RESULTAAT
Een team wat bekend is met de inrichting en werkwijze van web analytics en bijbehorende KPI-rapportages.
Bijbehorende KPI dashboards op strategisch, tactisch en operationeel niveau. Actie-gedreven inzichten.

M.b.t SEO: Een groeiend SEO aandeel op head- en longtail zoekwoorden.

Onderwerpen

SEO
80%
Webanalyse
80%
Dashboarding
70%
Coaching / training
100%

Verhouding advies, tools en training

  • Tools

  • Advies

  • Training

Gebruikte tools

  • Google Analytics API (ETL via Internet Scorecard)
  • XLS
  • Tableau Software
  • Google Awords

CATEGORY Internet Scorecard, SEO, Webanalyse