Long tail SEO strategie

SITUATIE
Voor Fabory, de specialist op gebied van bevestingsmaterialen, heeft een webshop met meer dan 300.000 artikelen in 15 landen. De uitgelezen kans voor een long tail SEO benadering! Bij aanvang werd 8% van het bezoek gegenereerd door zoekmachines met ‘ niet merk gerelateerde zoektermen’. Ofwel: het bezoek wat op de website via zoekmachines kwam, werd met name door eigen merknaam gerealiseerd (Fabory).
WERKZAAMHEDEN
SearchFocus heeft de volgende werkzaamheden verricht voor de inrichting van de long tail SEO strategie
Onderzoek naar zoekvolumes;
Concurrentie analyse;
Technische analyse website
Schrijven van een SEO strategie-document
Schrijven van een SEO advies voor web development
Monitoren SEO implementatie (technisch)
Workshop SEO schrijven
RESULTAAT
Het resultaat van de inspanningen is een groei van 4000% op ‘niet merkgerelateerde’ zoekwoorden. Ook zijn dashboards / internet scorecards waar actiegedreven inzichten uiteengezet zijn.

Onderwerpen

SEO
80%
Webanalyse
80%
Dashboarding
90%
Coaching / training
100%

Verhouding advies, tools en training

  • Tools

  • Advies

  • Training

Gebruikte tools

  • Google Analytics API (ETL via Internet Scorecard)
  • XLS
  • Tableau Software
  • Google Awords

CATEGORY Internet Scorecard, SEO, Webanalyse