Web Analytics bij Hypotheekshop.nl

Web Analytics bij Hypotheekshop.nl

SITUATIE
De online concurrentie op financiële producten is groot. Zo ook voor hypotheken. Hypotheekshop wenste het in beeld krijgen van de actuele online performance en bijbehorende trendontwikkeling.
WERKZAAMHEDEN
Het stappenplan wat we hebben doorlopen voor webanalytics:

  • Wat zijn de online doelstellingen op gebied van 1) Sales 2) Service en 3) merkbeleving?
  • Hoe vertalen we deze naar 1) strategische KPI’s 2) Tactische KPI’s en 3) Operationele KPI’s?
  • Wat betekent dit voor de inrichting van Web Analytics? Een tagplan is hierbij de resultante geweest.
  • Hoe vertalen we de metrics naar visueel aantrekkelijke en begrijpelijke dashboards?
  • Hoe gaat de organisatie werken met de KPI’s, ofwel: wat zijn de parameters waarmee gespeeld kan worden om de resultaten positief te beïnvloeden?
RESULTAAT
Een Internet KPI Scorecard waarbij focus op de Leaders, Bleeders, Risers & Fallers. Dit op strategisch, tactisch en operationeel niveau.

hypotheekshop logo

Onderwerpen

SEO
80%
Webanalyse
80%
Dashboarding
90%
Coaching / training
100%

Verhouding advies, tools en training

  • Tools

  • Advies

  • Training

Gebruikte tools

  • Google Analytics API (ETL via Internet Scorecard)
  • XLS
  • Tableau Software
  • Google Awords

CATEGORY