Begeleiding online marketing

Begeleiding Online Marketing

Kennisoverdracht en begeleiding van online marketing

Steeds meer bedrijven en organisaties vragen zich af hoe de website, e-mail, sociale media of blog als marketinginstrument ingezet kunnen worden. Deze media kunnen dienen om van prospects klanten te maken, om meer bezoekers in de winkel te krijgen of om meer producten te verkopen.

 

De laatste jaren is de vraag naar internet marketing begeleiding of e-marketing coaching bij SearchFocus enorm gestegen. Dat maakt dat online marketing een domein wordt waar steeds meer spelers betrokken zijn: traditionele webbouwers, IT-specialisten, reclamebureaus of grafische bureaus.

SearchFocus zorgt voor Online Marketing begeleiding en daarbij:

 

  • de definitie van een heldere online strategie met afgeleide online marketingdoelen en bijbehorende KPI’s;
  • het zorgen van juiste instructie richting betrokken partijen (met de focus op de online marketingdoelen);
  • het controleren en beoordelen van opleveringen op de verstrekte instructies;
  • het opzetten en structureren van online marketing activiteiten;
  • de inrichting van online marketing (KPI-)rapportages

 

De online marketing begeleiding op deelonderwerpen kan ook:

 

  • internetstrategie en online marketingplan
  • multichannel marketing
  • zoekmachine marketing (SEO en SEA)
  • e-mail marketing
  • optimalisatie conversieproces en usability
  • terugkerende sitebezoekers: loyalty en retention
  • online klantonderzoek
  • webstatistieken / webanalytics
  • bezoekersprofielen en personalisatie

Resultaat

Bedrijven die gebruikmaken van de Online Marketing begeleiding:

 

  • begrijpen de meerwaarde van een online marketingplan met heldere doelstellingen en een duidelijke marktafbakening;
  • begrijpen online marketing en de mogelijkheden hiervan;
  • herkennen kwalitatief bezoek naar websites;
  • begrijpen hoe bezoekers aangezet kunnen worden tot het doen van de gewenste actie (conversie)

Wie gingen u voor

Neem contact op

Geheel vrijblijvend meer informatie over wat webanalytics voor je organisatie kan betekenen?

Direct contact

Gerelateerd

Bepalen van Internet KPI’s voor uw organisatie
Het bepalen van een webanalytics meetplan.
Het omzetten van een web analytics meetplan naar een tagplan
De inrichting van KPI dashboards, met ontsluiting van meerdere databronnen